2017-03-27

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert  na wsparcie realizacji zadań publicznych Powiatu Tczewskiego w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych ze środków PFRON w okresie od 1 czerwca 2017 do 31 grudnia 2017 roku.

 

Zarząd Powiatu Tczewskiego ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Powiatu Tczewskiego w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych ze środków PFRON, przewidzianych do realizacji od dnia 1 czerwca 2017 roku do dnia 31 grudnia 2017 roku.

Konkurs odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 ze zm.).

 

Termin składania ofert upływa z dniem 18 kwietnia 2017r. godz. 13:00.

 

I. Rodzaj zadania publicznego - rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych

W ramach konkursu mogą być składane wnioski dotyczące realizacji na rzecz osób niepełnosprawnych z terenu powiatu tczewskiego niżej wymienionych zadań:

1) prowadzenie rehabilitacji osób niepełnosprawnych w różnych typach placówek,

2) prowadzenie grupowych i indywidualnych zajęć, które rozwijają umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem osób z uszkodzeniami słuchu, mowy, z autyzmem
i z niepełnosprawnością intelektualną,

3) prowadzenie grupowych i indywidualnych zajęć, które usprawniają i wspierają funkcjonowanie osób z autyzmem i z niepełnosprawnością intelektualną w różnych rolach społecznych i w różnych środowiskach.

 

II. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania

Z budżetu Powiatu Tczewskiego na realizację zadania w ramach niniejszego konkursu zamierza się przeznaczyć kwotę 20.000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych) na wydatki bieżące, tj.  z  wyłączeniem nakładów inwestycyjnych.

Informacja o zrealizowanych zadaniach z zakresu ochrony i promocji zdrowia w roku bieżącym i poprzednim, w tym wysokość udzielonych dotacji z budżetu Powiatu Tczewskiego:

Rok 2016 

Dotację przyznano 5 podmiotom na realizację 5 zadań na łączną kwotę 20 tysięcy zł. Dotację otrzymały:

1)     Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych Ruchowo, nazwa zadania „Rehabilitacja usprawniająca", wysokość dotacji: 4.000,00 zł.

2)     Koło Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym, nazwa zadania „Terapia i rehabilitacja osoby niepełnosprawnej w warunkach środowiska otwartego”, wysokość dotacji: 5.000,00 zł.

3)     Stowarzyszenie „Wesoła Stonoga”, nazwa zadania: "Wesoła Stonoga w siodle", wysokość dotacji: 3.000,00 zł;

4)     Fundacja Jedynka Dzieciom, nazwa zadania: „Komunikujemy się na różne sposoby”, wysokość dotacji: 3.000,00 zł;

5)     Polski Związek Niewidomych, nazwa zadania „Wypoczynek z rehabilitacją 2016”, wysokość dotacji 5.000,00 zł.

Rok 2017 - nie przyznano dotychczas dotacji.

 

III. Warunki uczestnictwa w konkursie i zasady przygotowania oferty

1. Konkurs adresowany jest do fundacji i organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzących działalność statutową w sferze objętej konkursem.

2. Konkurs dotyczy projektów realizowanych od dnia 1 czerwca 2017 r. do dnia 31  grudnia 2017  r.

Opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego,  harmonogram oraz kalkulacja przewidywanych kosztów nie może dotyczyć okresu wcześniejszego niż 1  czerwca 2017 r. i późniejszego niż 31 grudnia 2017 r.

W sytuacji gdy działania oferenta wykraczają  poza ramy czasowe określone niniejszym konkursem, oferent może w ofercie konkursowej wspomnieć o pozostałych działaniach, traktując je jako szerszy kontekst realizacji zadania. Działania te  (wykraczające poza ramy czasowe niniejszego konkursu) nie powinny być ujmowane w harmonogramie ani w  kalkulacji.

3. Zlecanie zadania publicznego odbędzie się w formie wsparcia jego realizacji. Udział innych środków finansowych, na które składają się środki finansowe własne i/lub środki finansowe z innych źródeł, musi stanowić co najmniej 5 % wnioskowanej kwoty dotacji.

4. W sytuacji, gdy oferent wnosi do realizacji zadania wkład niefinansowy osobowy (świadczenie wolontariusza) – wyceny pracy wolontariusza należy dokonać w oparciu o obowiązujące stawki rynkowe.

5. Ofertę realizacji zadania publicznego należy sporządzić w formie papierowej – według wzoru określonego w  załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z  wykonania tych zadań (Dz.  U. z 2016 r. poz.  1300), z zastrzeżeniem pkt III. 6. ppkt 3 i ppkt 6.Wzór oferty realizacji zadania publicznego znajduje się  w  Biuletynie Informacji Publicznej http://bip.powiat.tczew.pl  oraz na stronie powiatowej  http:/ngo.powiat.tczew.pl  w zakładce: Konkursy ofert > Druki i  wzory formularzy.

6. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny. Ofertę należy wypełnić wyłącznie w białych pustych polach, zgodnie z instrukcjami umieszczonymi przy poszczególnych polach lub w przypisach. W przypadku pól, które nie dotyczą danej oferty, należy wpisać „nie dotyczy” lub przekreślić pole.

 

Ponadto we wzorze oferty:

1) w pkt II.4. Przedmiot działalności pożytku publicznego należy wpisać cały zakres działalności pożytku publicznego oferenta, a nie tylko związany z danym zadaniem, w podziale na działalność nieodpłatną i odpłatną, zgodnie ze statutem lub innym dokumentem regulującym tę sferę;

2) w pkt IV.5. Nie jest wymagane wskazanie zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego.

3) w pkt IV.8. Kalkulacja przewidywanych kosztów  na rok .... – przy sporządzaniu kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania w tabeli nie należy wypełniać kolumny pn. z wkładu rzeczowego (w zł)  8),9);

Jeżeli oferent przy realizacji zadania przewiduje wykorzystanie zasobów rzeczowych informacje w tym zakresie, w tym zasady oraz sposób wykorzystania wkładu rzeczowego, może opisać w pkt IV.13. oferty.

4) składając oświadczenia w końcowej części oferty należy skreślić niewłaściwe odpowiedzi i pozostawić prawidłowe;

5) zgodnie z przypisem „20)” katalog oświadczeń jest otwarty, tak więc we wzorze oferty realizacji zadania publicznego znajdującym się  w  Biuletynie Informacji Publicznej http://bip.powiat.tczew.pl  oraz na stronie powiatowej http://ngo.powiat.pl  dodano dodatkowe oświadczenia.

Podmiot składający ofertę na wzorze zgodnym z rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. (Dz.  U. z 2016 r. poz.  1300) wygenerowanym z innej strony aniżeli ze strony powiat.tczew.pl powinien we własnym zakresie uzupełnić wymagane oświadczenia, w tym dotyczące nr rachunku bankowego, nieposiadania wymagalnych zobowiązań wobec Powiatu oraz realizacji zadania z  zachowaniem zasad legalności, gospodarności i celowości.

7. Oferta oraz wszelkie naniesione w niej poprawki, pod rygorem nieważności, wymagają podpisu/podpisów osoby/osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta/oferentów. Oferta powinna być podpisana w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (podpis czytelny lub opatrzony pieczątką osobową).

8. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:

1) w przypadku, gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym
–  aktualny odpis z innego rejestru lub  ewidencji potwierdzający status prawny oferenta i  umocowanie osób go reprezentujących (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i  prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany);

2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu niż wynikający z dokumentu rejestrowego – upoważnienie do działania w imieniu oferenta/oferentów.

Załączone do oferty kopie dokumentów, z uwagi na złożone oświadczenie w części końcowej oferty, że wszystkie informacje podane w ofercie oraz załącznikach są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym, nie wymagają poświadczenia zgodności z oryginałem, jednakże osoby oceniające ofertę mogą zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, gdy kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, a oceniający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

9. W przypadku składania przez jeden podmiot więcej niż jednej oferty, każdą ofertę należy złożyć w oddzielnej kopercie wraz z kompletem załączników.

IV. Termin i miejsce składania ofert

1. Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie do dnia 18 kwietnia 2017 r. (włącznie) do godz. 13:00 w zamkniętej, opisanej kopercie według schematu:

nazwa oferenta z adresem,

nazwa konkursu: Konkurs ofert – realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych ze środków PFRON ”.

2. Oferty należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tczewie, ul. Wojska Polskiego 6, 83-110 Tczew.

3. Oferta przesłana Pocztą Polską lub pocztą kurierską będzie traktowana jako złożona w terminie, jeżeli zostanie dostarczona do siedziby ogłaszającego konkurs do dnia 18 kwietnia 2017 r. (włącznie) do godz. 13:00.

V.   Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert

1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

2. Złożone oferty będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej przeprowadzonej na  podstawie kart oceny ofert, których wzory zostały określone przez Zarząd Powiatu Tczewskiego i opublikowane są na stronie powiatowej http://ngo.powiat.tczew.pl  w zakładce: Konkursy ofert > Druki i wzory formularzy.

3. Przyjmuje się następujące kryteria oceny:

1)         kryteria oceny formalnej:

a) ofertę złożono w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym,

b) ofertę złożył uprawniony podmiot,

c) proponowane zadanie jest zgodne z zakresem konkursu – wpisuje się w rodzaj i okres realizacji zadania,

d) ofertę złożono na właściwym wzorze oferty realizacji zadania publicznego,

e) oferent, który wskazał jako jedno ze źródeł finansowania świadczenia pieniężne od odbiorców, prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego,

f) oferta zakłada zapewnienie wymaganego wkładu finansowego,

g) formularz oferty został wypełniony w wymaganych polach,

h) oferta została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta,

i) oferta posiada wymagane załączniki;

2)       kryteria oceny merytorycznej:

a) wykazana potrzeba realizacji zadania publicznego (0-5 pkt),

b) adresaci zadania, w tym ich opis i liczba (0-3 pkt),

c) planowane działania w zakresie realizacji zadania i ich spójność z celami
(0-5  pkt),

d) zakładane  rezultaty realizacji zadania (0-5 pkt),

e) spójność opisu działań z harmonogramem (0-3 pkt),

f) kwalifikacje i/lub doświadczenie osób zaangażowanych w realizację zadania 
(0-3 pkt),

g) innowacyjność zadania (0 lub 1 pkt),

h) spójność kosztorysu z opisem   poszczególnych działań  i harmonogramem
(0-3 pkt),

i) realność kosztów i poprawność ich wyliczeń (0-3 pkt),

j) udział dotacji w całkowitych kosztach zadania (0-3 pkt),

k) udział innych środków finansowych w stosunku do wnioskowanej dotacji
(0-3 pkt),

l) udział wkładu osobowego w stosunku do wnioskowanej dotacji (0-3 pkt),

m) zasoby rzeczowe nieujęte w kosztorysie (0-3 pkt),

n) doświadczenie organizacji w realizacji zadań podobnego rodzaju (0-2 pkt),

o) oferta wspólna (0 lub 2 pkt);

3)       kryteria oceny końcowej:

a) oferta kompletna w dniu złożenia – nie wymagała uzupełnień (+1 pkt),

b) uśredniona wartość punktowa oceny merytorycznej (od 0 do 47 pkt),

c) zgłoszono zastrzeżenia do sposobu realizacji zadań/zadania w roku złożenia oferty lub roku poprzednim (-3 pkt),

d) organizacja nie otrzymała w roku złożenia i w 2 latach poprzedzających rok złożenia oferty dofinansowania z budżetu Powiatu Tczewskiego w dziedzinie objętej konkursem (+1 pkt).

4. Ocenę formalną przeprowadzą pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tczewie. W trakcie oceny formalnej, w przypadku stwierdzenia braków formalnych w ofercie, dopuszcza się możliwość wezwania oferentów do ich usunięcia w terminie 3 dni roboczych. Uzupełnieniu mogą podlegać wyłącznie następujące braki formalne:

1) niewypełnione pole/pola w ofercie w pkt II. Dane oferenta(-tów) lub w pkt III. Informacja o sposobie reprezentacji oferenta(-tów) wobec organu administracji publicznej, w tym imiona i nazwiska osób upoważnionych do reprezentowania oferenta(-tów) wobec organu administracji publicznej, wraz z przytoczeniem podstawy prawnej;

2) niewykreślone lub niewypełnione pola Oświadczenia w części końcowej oferty;

3) brak podpisów osób uprawnionych do reprezentowania oferenta;

4) brak wymaganych załączników;

5) dołączone dokumenty są nieczytelne lub budzą wątpliwości.

Lista ofert zawierających braki formalne wraz z wezwaniem do ich usunięcia zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie oraz na stronie powiatowej http://ngo.powiat.tczew.pl. Przewidywany termin upublicznienia listy – 21 kwietnia 2017 r.

5. Po ocenie formalnej oferty zostaną przekazane do zaopiniowania właściwej komisji konkursowej. Komisja konkursowa po zapoznaniu się z wynikami oceny formalnej przystąpi do oceny merytorycznej ofert z pozytywnym wynikiem oceny formalnej w oparciu o przyjęte kryteria oceny. W uzasadnionych przypadkach będzie mogła wezwać oferenta do złożenia wyjaśnień. Z przeprowadzonych czynności będzie sporządzony protokół, który zostanie przedłożony Zarządowi Powiatu Tczewskiego. Komisja konkursowa może nie rekomendować do dofinansowania oferty, która w zbiorczej ocenie merytorycznej uzyskała poniżej 25 punktów.

6. Na wynik oceny formalnej i merytorycznej nie mają wpływu oczywiste pomyłki pisarskie polegające w szczególności na niezamierzonym przekręceniu, opuszczeniu wyrazu, błędzie pisarskim lub mającym postać innej niedokładności przypadkowej.

VI.   Rozstrzygnięcie konkursu ofert

1. Decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmie Zarząd Powiatu Tczewskiego w formie uchwały, biorąc pod uwagę opinię komisji konkursowej. Uchwała będzie podstawą do zawarcia z podmiotami, których oferty będą wybrane w konkursie, pisemnych umów szczegółowo określających warunki i termin realizacji zadania oraz sposób rozliczenia przyznanej dotacji.

2. Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert nastąpi w terminie do 16 maja 2017 r. Informacja o  wyborze ofert wraz ze wskazaniem wysokości przyznanych środków publicznych zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej http://bip.powiat.tczew.pl , na stronie powiatowej http://ngo.powiat.tczew.pl  oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie.

3. Warunkiem przekazania dotacji będzie zawarcie umowy z zachowaniem formy pisemnej według wzoru określonego w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonywania tych zadań (Dz.U. z 2016r. poz. 1300). Wzór umowy dostępny jest na stronie powiatowej http://ngo.powiat.tczew.pl  w zakładce: Konkursy ofert > Druki i wzory formularzy.

4. Zarząd Powiatu Tczewskiego, w przypadku gdy zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta, nie podpisze umowy z podmiotem wyłonionym w konkursie.

5. Podmiot po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany będzie do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania zgodnego z obowiązującym wzorem w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania. Wzór sprawozdania dostępny jest na stronie powiatowej http://ngo.powiat.tczew.pl  w zakładce: Konkursy ofert > Druki i wzory formularzy.

6. Warunkiem rozliczenia dotacji jest zaakceptowanie złożonego sprawozdania przez Zarząd Powiatu.

 

VII. Postanowienia końcowe

1. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku podmiot składający ofertę może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.

2. Szczegółowe informacje o konkursie można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Tczewie, 83-110 Tczew, ul. Wojska Polskiego 6, tel. 58 530 40 40, e-mail:pcpr@pcpr.tczew.pl.

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..